Masterplan for å få trent bra helt frem til jul

Foto: Pia Codling

Ja, stresset øker gradvis frem mot jul for de fleste kvinner. Nå i oktober har det ikke begynt ennå, men allerede i løpet av november vil hverdagens allerede innhold «addes» med julekalenderforberedelser, julegaveinnkjøp, førjulsarrangementer og julebord. Og i desember vet vi at det «tar av» på alle fronter; flere julebord, julelunsjer, julemiddager, julemarked, luciafeiring, julekonserter, julegaveinnkjøp, matinnkjøt, julevask og pynting til jul.

FACE IT – helst nå og kom i form til jul likevel!

Jeg vil at vi skal ha en meget bra treningsperiode helt ut året, fra nå. Da må vi ha en plan. En smart plan som tilpasser seg sesongen vi går inn i og som gjør at du får trent bra totalt sett fra nå og ut 2019.

Det er min «hemmelige plan» som jeg har brukt og som jeg vet funker hvert år på denne tiden!

Den deler jeg med dere i dag.

MASTERPLAN FOR TRENING HELT FREM TIL JUL 

Målet er å bli sterkere og i bedre form til jul. Med utgangspunkt i dette grove målet, retningslinjene som gjelder for trening, en kjapp analyse av hvor mye trening som må til ukentlig for å få fremgang og av hvor mye tid/kapasitet vi har fremover til å få trent, har jeg laget en masterplan.

Planen er like genial som den er dristig. Genial fordi den gjør deg fleksibel nok til å gjennomføre, holde i gang og komme i bedre form tross en hektisk og mørk tid på året. Og som tillater deg å nyte tiden også. Som er motiverende! Med den smarte planen sikter vi også høyt, og kanskje høyere enn mange rundt oss, noe som gir ekstra motivasjon. Dermed dristig. Vi skal overvinne vinterhalvårets dørstokkmil, førjulsstresset og en masse unnskyldninger for å ikke trene i nesten tre måneder.

Først kartla jeg perioden frem til jul, den er som følger:

  • Oktober: Vanlig periode – vanlig treningsmengde.
  • November: Noe mer hektisk – vanlig treningsmengde.
  • Desember: Travel periode – mindre treningsmengde.

Utifra dette setter jeg prosessmål (delmål underveis):

  • Mål oktober: (Fortsette) Å trene jevnt og trutt: like ofte, like hardt og like lenge (av gangen). IKKE SÅ DRISTIG.
  • Mål november: Prioritere hardt: like ofte, like hardt og like lenge (av gangen). DRISTIG.
  • Mål desember: Justere seg til realistisk mengde, trene kortere økter men like ofte. IKKE SÅ DRISTIG.

Jeg har skrevet DRISTIG ved november fordi det blir å opprettholde treningsmengden tross flere tidstyver og mye annet som tar fokus ov kanskje energi. Det krever sitt! November blir derfor kanskje den mest utfordrende måneden hva angår din motivasjon og gjennomføringsevne. Men det nailer du om du bestemmer deg nå. Eller vi nailer det sammen, om du velger å trene med meg. Husk og si det rundt deg hvis nødvendig; helsen og kroppen din er viktig!

Selve treningsøktene som får deg sterkere og motivasjonen til å gjennomføre styrke uke etter uke får du av meg hvis du deltar i en av mine onlinegrupper. Da trenger du ikke tenke, jeg lager et opplegg i tråd med masterplanen du har lest om her. Uke for uke.

Resultatene man kan forvente til jul er da en sterkere kropp, flottere holdning, økt forbrenning, overskudd og ikke minst helt inntakte rutiner. Tenker du litt det samme med kondisjonstreningen de neste månedene får du enda flere fordeler og større gevinst når julen ringes inn.

For deg som joiner meg på dette, blir det lett å nyte julematen med god samvittighet samt «blåbbær» å komme i gang igjen med hverdag og trening på nyåret.

Er du med?

For deg som ikke er onlinemedlem allerede, meld deg inn snarest og få treningsopplegget servert rett hjem stua. Det er kampanjepris nå (gratis de to første mnd) hvis du melder deg inn her innen søndag kl 24.00.

#egenreklame

Vi trenes!

God helg,

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *