5 helkropps styrkeprogram som øker forbrenningen

Sterkere og strammere i samme slengen? I dette innlegget har jeg samlet 5 smarte, gratis styrkeprogram med veiledning i effektive øvelser for hele kroppen – med ulikt utstyr og kun med egen kropp. Dermed skal alle kunne finne et bra program – enten de er medlem ved et treningssenter eller ei.

Programmene uten utstyr kan selvfølgelig også benyttes på reise og i ferier, så noter deg innlegget bak øret for høstferien og fremtiden.

Alle programmene har den fordelen at de øker muskelmassen og dermed forbrenningen, i tillegg til å gjøre deg generelt sterkere i hele kroppen og bidra til god holdning og forebygging av belastningsskader.

Skal man trene til en spesifikk aktivitet eller idrett, trenger man et mer tilpasset program. Og skal man kun styrke bestemte muskelgrupper, holder det med utvalgte øvelser. Bruker man mye bena i kondisjonstrening kan det være nok å fokusere på overkroppen i styrketreningen.

Velg det helkroppsprogrammet som passer best for deg – og klikk for å lære hvordan du gjør det! Husk at 2 økter per uke må til, og at 3 økter gir raskere resultater. Glem heller ikke at kostholdet betyr aller mest for vektreduksjon, og at du har mye å hente ved å legge fokusen der.

Les også: De beste kostrådene for den som skal ned i vekt 

5 styrkeprogram for «hele kroppen»:

  1. Helkroppsprogram med HÅNDVEKTER (kan brukes hjemme eller på treningssenter)
  2. Helkroppsprogram med VEKTSTANG OG HÅNDVEKTER (du må på treningssenter eller ha avansert hjemmegym)
  3. Helkroppsprogram UTEN UTSTYR (kan brukes hjemme/hvor som helst)
  4. Helkroppsprogram UTEN UTSTYR (kan brukes hjemme/hvor som helst)
  5. Helkroppsprogram I APPARATER (du må på treningssenter)

Da er valget ditt! Håper treningsprogrammene kommer til nytte 🙂

Spør hvis du lurer på noe og ha god trening!

Trine 🙂

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og på Instagram for mer inspirasjon!

2 kommentarer

  1. Kari Husby

    Dette gir inspirasjon også for meg som ikke er ivrig

    1. Trines Treningsglede

      Så bra 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *