Litt mer brutale «push» over dørstokken fra meg

Jeg er nok mest kjent for en veiledningsbasert og empatisk trenerstil der jeg er opptatt av å se hver og en og gi bestemte og utfordrende men vennlige push. I dag skal jeg pakke inn rådene mine i litt mer brutale ordlag. Noen trenger det. Noen ganger trenger vi det. Noen perioder er det som får ut fingern vår. Ta det positivt!

HER KOMMER 10 BRUTALE OPPFORDRINGER TIL HVORDAN DU HOLDER KOKEN TIL TROSS FOR MØRKERE OG MER RUSKETE TIDER:

Du spør ikke deg selv om du skal over dørstokkmila, du kommer deg ut uten å tenke, veie frem og tilbake og gruble på hvor kjipt det blir. 

Du har helger og fridager du og. Legg mer trening her om ukedagene flyr unna.

Ikke bruk den hektiske hverdagen som unnskyldning men til hverdagsmosjon. Ta du bena fatt fra a til å.

At du er egoistisk som forlater heimen og trener er ikke sant. Du tar ansvar for helsen din og familiens livskvalitet.

Å være sliten og trøtt er ikke et godt nok argument for ikke å trene. Det handler om å justere seg, starte rolig og senke listen.

Har du ingen å trene med så dra for eks på treningssenter, i svømmehallen eller andre sporty miljøer og få impulser om ikke annet.

Du trenger ikke ha medlemskap for å dra på treningssenter, prøv drop in!

Orker du ikke å sykle, løpe, danse, løfte vekter eller annen tung anstrengelse, så gå. Det gir også effekt og bevegelse, og er alltid lett tilgjengelig.

Å la være å trene fordi du ikke har den timen, er bare tull. Bruk kortere tid og få noe gjort. Kjører intensiv intervall eller trener styrke på overkropp.

Babyliv og småbarnsfase er ingen unnskyldning. Kom dere ut i skog og mark alle sammen. Du får brukt kroppen ved å frakte barn, leke med barn, bære. 

God tur ut!

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *