Høsten er utfordrende – slik skal vi naile treningen

Lite lys, mye vått, mer og mer glatt og synkende energi. Høsten byr på utfordringer for alle som trener, sammenlignet med den lette sommeren. Hva skal vi gjøre for å få trent?

Her kommer 5 tips:

  1. SE MULIGHETER: Innfinn deg først som sist med at høsten har flere begrensninger og færre muligheter enn sommeren, og at du må lete etter dem. Gå aktivt inn for å se høstens muligheter for styrkeøkter og kondisjonstrening.
  2. TEST INNETRENING: Kanskje skal du orientere deg litt skikkelig om innetreningstilbudet der du bor, så du har dette å ty til dersom du mister lysten til å trene på grunn av dårlig vær, kjølige temperaturen, mørket eller kjipt underlag. Kanskje du skal slenge deg med på en spinningtime, yoga-praksis eller ta en intervalløkt på tredemølle eller ellipsemaskin? Du kan få like god trening inne.
  3. AVTAL UTETRENING MED ANDRE: Ikke tenk at du skal la være å trene ute selv om det er utfordringer. På dager hvor du føler overskudd, mot og Monsen-krefter, så burde du dra ut i både regn, våt myr og mørket. Og det hjelper mye å ha en avtale! Husk ullsokker, lue, refleksvest og hodelykt.
  4. TREN STYRKE HJEMME: Ikke sats på treningssenter fremover hvis du er typen til å la være å dra dit fordi det er guffent og kaldt å gå ut døren. Da er det bedre med hjemmetrening hvor du slipper å gå noe sted. Styrketrening hjemme sparer mye tid. Og blir du med i mitt online-konsept får du dessuten den første måneden gratis, og du får god veiledning og motivasjonshjelp rett hjem i stua. Meld deg inn i online styrketrening her
  5. TREN FÆRRE TIMER: Når årstiden byr på utfordringene de gjør, kan du finte det hele ved å trene færre timer men noe hardere enn på sommeren. Man skal alltid starte forsiktig og øke gradvis på, men ha dette i bakhodet, så kan du bruke mer tid og ha lettere treningen igjen når sommeren kommer og vi VIL være mye ut.

Det var mine tips og egne rettesnorer, som funker bra for meg. Og så må man ikke glemme hvor vakkert det er om høsten, så grip det du kan av sjanser til å trene ute i flotte farger, skarp luft og trolsk stemning. Og så er det lite som slår den følelsen det er å komme inn fra mørket sent på kvelden, ta en lang varm dusj, smøre seg noen knekkebrød og krype under pleddet med en varm kopp te og kanskje en serie?

God høsttrening, go for it!

Klem Trine

1 kommentar

  1. Vi skal absolutt ikke gi oss ! Takk for flotte og lystbetonte tips Trine !
    Jeg – go for it

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *