Høysesong for frukt, bær og grønnsaker i august!

Her er hverdagen i full gang, for deg og? Sesongen for bær, frukt og grønnsaker er så definitivt ikke over, og jeg vil oppfordre til å fråtse, nyte og holde høyt fokus på denne friske, sunne og deilige maten, slik jeg og mange av dere har gjort i hele sommer, også fremover.

Alle de mest vanlige bærene, bringebær, jordbær, rips, stikkelsbær og solbær, har høysesong i august. Det samme har epler, moreller og plommer, og de aller fleste grønnsaker. Se komplett sesongkalender for frukt, bær og grønt HER Nyt det!

Bær er kjøttfulle og saftige med mange små frø, og er en luksus som det er bra for helsen å unne seg daglig. Jeg har kost meg skikkelig med bær i ferien, og kanskje unnet meg det mer enn noen gang. Frukt og bær skal utgjøre halvparten av de «5 om dagen» eller 500 gram. Jeg har vært godt innenfor, og kommer til å fortsette bær-jakten i august.

Salat ble min faste lunsj i ferien; sunt, friskt og så godt. Min favoritt inneholdt faktisk både frukt, bær og grønnsaker, og den tar jeg med meg inn i hverdagen, for den er så god. Jeg har akkurat spist en god porsjon etter 30 minutter jogging på mølla og 60 minutter styrketrening med mine «Online styrketreningsgrupper». Være med du og? MELD DEG PÅ VED Å KLIKKE HER  #egenreklame

  • Hjerteslat
  • Sukkererter
  • Agurk
  • Tomat
  • Egg
  • Avokado
  • Jordbær
  • Vannnmelon
  • Grønt eple

Nam…..

I tillegg har jeg pyntet knekkebrød og brød med diverse frukt og grønt, og Magnus fikk prøve loff med smør og jordbær til dessert da vi spiste reker en dag. Han ble helt salig ser du, he he, det blir ikke hver dag det nei…Tenk frukt, grønt og bær til alle måltider og la kreativiteten blomstre.

Nyt sommer og sunn mat fortsatt folkens. Det er ikke høst helt ennå, tiden kommer for varme grønnsakssupper, blåbærsyltetøy og eplepai. Blir digg det og, men alt til sin tid.



God uke!

Frisk klem Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *