Juliutfordring dag 5: MARKLØFT + SETEHEV

Hei, dag 5, er du klar? Lykke til 🙂

Vi er godt i gang, i hvert fall dere, med juli-utfordringen fra meg – hvor målet er å trene to styrkeøvelser hver dag hele måneden. Det tar kun 6 minutter, gir gode resultater. Dette blir lett og lystbetont!

Les mer om utfordringen her og meld deg inn i Facebook-gruppen om du ikke har gjort det alt.  

Hver dag på bloggen foreslår jeg to konkrete styrkeøvelser som passer fint sammen, og gir deg veiledning til disse. Gjør disse om du vil og har utstyret til det.

Alternativt…

Plukk øvelser her fra «Trines Treningsglede styrkebase – full oversikt» hvis du:

  • Ønsker alternativ øvelse til dagens forslag
  • Ønsker flere øvelser=trene mer

Plukk øvelser her fra «40 styrkeøvelse uten utstyr»

  • Hvis du ikke har utstyr som håndvekter, strikk og apparater

HER ER STYRKE-DUO DAG 5;

Dagens to øvelser underkropp: Markløft (med bøyde ben) + setehev (med bena på forhøyning)

Følg meg på Facebook-siden Trines Treningsglede for å få beskjed om at «dagens duo» er lagt ut.

Muskler du trener: Bakside og forside lår, sete og korsrygg.

Du trenger:

  • En forhøyning (benk, et bord, en trapp eller annet).
  • Håndvekter (alternativt fylte vannflasker, vinflasker, vedkubber eller annet) eller vektsteng.

Slik gjør du det:

  • Gjør de to øvelsene annen hver gang uten pause i mellom.
  • Gjenta så det blir 3-4 serier totalt.
  • Tren til utmattelse, ca 8-15 repetisjoner.
  • Se veiledning av teknikk ved å klikke på linken til de ulike øvelsene under bildene.
  • Varm kort opp, eller legg øvelsene etter mosjon/kondisøkt.

Følg meg på instastory: @trinestreningsglede for å få glimt fra min kondisjonstrening i sommerferien.

MARKLØFT med bøyde ben

For veiledning av MARKLØFT, klikk her

For alternativ øvelse (SPLITT) uten utstyr, klikk her

SETEHEV på forhøyning

For veiledning av SETEHEV, klikk her

Foto: Nicki Twang og Pia Codling

♥♥♥

♦ MELD DEG INN i en av mine online styrkegrupper her  (gratis første måneden) for å få komplette styrkeøkter med meg som instruktør. Etter sommeren kjører vi fullt «trøkk» med ukentlige livesendinger, for å bygge opp formen.

♦ Følg meg på instastory: @trinestreningsglede for å få glimt fra min treningsdagbok i sommerferien.

♦ MELD DEG/DERE PÅ «Trines Treningsglede Fjellhelg» på Vestlia Resort på Geilo her snarest, så sees vi til høsten!

#egenreklame

Sprek sommerhilsen Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *