4 strakstiltak for en stoltere holdning

Hvordan du bærer din bunad, brudekjole og andre festantrekk gjør faktisk en del av inntrykket og opplevelsen. Men god holdning kan være lettere sagt enn gjort. Å glatte ut kroppen med strykejernet mens du er i gang med blusene, kjolene og skjortene, går jo ikke, hi hi.

Men bare den STOLTE dagen i dag hjelper kanskje noe på holdningen? Det kommer gjerne litt instinktivt det å rette seg opp når man «må».

Et lite løft skal vi få til i siste liten på vei ut i fedrelandet – av ren stolthet, litt bevissthet og et par kjappe tips. Da er du «der» – FEIENDE FLOTT i finstasen.

Så hvordan kan du justere så du får bedre holdning NÅ? Få fire tips under bildet.

Det handler om hvordan du bærer kroppen! Om å bevege seg mer bestemt og ha lang nakke….

4 strakstiltak for en stolt holdning:

for eksempel kan vi aktivt..

  1. Trekke skuldrene sammen bak og ned og samtidig skyte brystet litt frem.
  2. Suge magen lett inn og skyve rumpa lengre frem og under oss når vi går og står.
  3. Gå mer bestemt og mindre subbete, og ha en lett bøy i knærne når vi står stille.
  4. Løfte haken og blikket og gå med mer hevet hode.

PS! En god holdning er selvfølgelig alltid å foretrekke for kroppens ledd og muskler, men kommer ikke over natten. Regelmessig allsidig aktivitet, styrking av kjernemuskulatur samt generell styrke- og bevegelighetstrening, avspennings- og holdningsteknikker er virkemidler som retter oss opp over tid og som bør jo jobbes med i hverdagen.Kos dere dagen lang!

Ha en flott 17.mai-feiring. Gratulerer med dagen. Hurra for Norge!

Trine 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *