Stram opp mage, rumpe og lår!

Å slanke magen med hundrevis av sit-ups funker ikke! Man kan ikke punktslanke bestemte kroppsdeler. Når vi er i kaloriunderskudd over tid slankes kroppen generelt og hvor overflødig fett forsvinner først varierer fra person til person og er delvis genetisk bestemt. Magefettet er vel dessuten også noe av det siste som «går».

Du får altså ikke synlig vaskebrett, fast rumpe eller mindre lår av kroppsspesifikke øvelser alene. Men du kan stramme opp kroppen generelt og bidra til tydeligere fasong ved å kombinere kaloriunderskudd (større kaloriforbruk via fysisk aktivitet enn kaloriinntak via mat/drikke) over tid med styrketrening.

Kondisjon og styrke sammen!

Jeg er den første til å anbefale helkroppstrening året rundt og ensidig trening over tid er aldri bra, men la oss innrømme dette; Visse kroppsdeler er mer populære å stramme opp enn andre. Godt trente mage-, rumpe- og lårmuskler kan løse både helse-, kles- og forfengelighetsutfordringer bortetter. Og det er helt greit å nedlegge litt ekstra innsats på utvalgte muskelgrupper en periode så lenge man trener balansert og variert i det store og det hele.

Så til deg som ønsker å stramme opp mage, rumpe og lår; Hvis DU tar deg av kaloriunderskuddet og den generelle fysiske aktiviteten så kan JEG lage et nytt styrkeprogram til deg hver tirsdag frem til sommerferien – for sterkere mage – rumpe – lår. Du slipper å tenke og kan bare gyve løs på ferske, små økter som tar kun 10-12 minutter å gjennomføre.

Er du hypp? 🙂

Følg med neste tirsdag!

Er du utålmodig etter å komme i gang, kan du tyvstarte med hele eller deler av dette gamle programmet her, hi hi.

Trine

Min Facebook-side finner du HER 

Min Instagram finner du  HER 

Mine treningsgrupper/kurs med PÅMELDING finner du HER

Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *