Den meste effektive vektreduksjonen

Selv om mange individer erfarer at EN spesiell diett, slankekur eller vektreduksjonsmetode er det som fungerer, så er virkeligheten at det er mange veier til rom. I praksis kan man jo likevel oppleve at det er en spesiell metode eller livsstil som fungerer aller best for en selv. Vi er forskjellige. Og vi må vite hva vi snakker om.

Husk at både det fysiske og mentale spiller inn!

Men det som viser seg å være ufravikelig er at så lenge vi har underskudd på kalorier over tid så går vi ned i vekt. Hvilken «kur» vi velger og hvem vi er spiller ingen rolle! Forskning viser dette, og Norges Idrettshøgskole brakte funnene videre på NIH Aktiv fagdag i vinter.

Det positive med dette er jo nettopp at den enkelte kan velge en måte som passer best for seg, og dermed lettere lykkes. Det negative er at mange ikke lykkes tross iherdig forsøk og kanskje lett hopper fra «metode» til «metode» for å prøve lykken.

Uansett anbefales det å kombiner fysisk aktivitet og kalorireduksjon når man skal ned i vekt.  Fysisk aktivitet kan også forebygge vektøkning etter en vektreduksjon, og har dermed viktig funksjon både på kort og på lang sikt.

Oppskriften på å lykkes med selve resultatet varig vektreduksjon er i følge forskning følgende:

Intensiv livsstilsendring og tett oppfølging.

Er det ikke så enkelt å slanke seg på kammerset som vi kanskje har trodd da? For dette innebærer både opplæring, hjelp til gjennomføring og oppfølging. Altså HJELP utenfra. Noe å tenke på, for den som synes det er tungt å finne trivselsvekten på egenhånd.

Håper du har en god start på en ny treningsuke. Min har startet alt. I dag har vi trent hele kroppen med gode baseøvelser i begge onlinegruppene, for vektreduksjon og for generell styrke. Det føles så utrolig godt å få trene uke etter uke, for da kjennes fremgang, som er fantastisk. Stå på, jeg heier på deg!

Ha en fin mandag!

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *