15 minutters mage- og kjerneøkt

På tide og dele mitt knippe av favorittøvelser for mage og kjerne. Kort program, tre utfyllende øvelser uten utstyr – toppet med planke-utmattelse til slutt. Maks 15 minutter, ingen pauser. Perfekt på ferie og mellom slaga.

Velkommen sterk mage 🙂

Du får styrket hele magen – rett og på kryss og på tvers, thats it. Over tid må man alltid trene mer balansert enn som så, du må få med ryggtrening også!

Jeg håper du vil prøve det eller bruke det som inspirasjon til en vri på ditt eget opplegg. Du finner det lille programmet nederst!

Prøv gjerne tidligere tirsdagsøkter: 

Høy forbrenning og fokus RUMPE

Hele kroppen og fokus MAGE

Uteprogram med fokus LÅR

Generelt og over tid vil jeg anbefale ALLE å trene variert og balansert styrke et par ganger i uken ved siden av kondisjonstrening. For en kombinasjon er det aller beste for helsen, livskvaliteten, hverdagsmestringen og for den som vil i generelt bedre form og ned i vekt.

Slik gjør du det:

  • 10-15 repetisjoner
  • 3-4 serier
  • Du trenger ikke pause mellom seriene
  • 2-3 ganger i uken, minst 1 hviledag i mellom

HER ER PROGRAMMET «15 minutters mage- og kjerneøkt»:

Klikk på linkene for full veiledning

  1. Omvendt crunch (rette magemuskler)
  2. Lave sit-ups, skrå (skrå magemuskler, øvre del)
  3. Senk ned ben uten ball (rette magemuskler, nedre del)
  4. Planken (kjernemuskler)

Lykke til 🙂

Hilsen Trine

Her finner du Trines Treningsglede styrkebase, om du ønsker veiledning og tips til andre øvelser.

MELD DEG INN i «Trines Treningsglede online styrketrening» dersom du ønsker å trene tettere med meg og bli instruert ukentlig via livesendinger. Da får du to økter servert hver uke, og trenger verken planlegge eller tenke på styrketreningen, det gjør jeg for deg! 🙂 I tillegg blir du del av et motiverende miljø med damer som er rå på å gjennomføre hjemmetrening med meg på skjermen, og tilgang til motivasjonshjelp av meg.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *