10 høydepunkter å se frem til under opptrening

Hva mente jeg med at en opptrening i seg selv er så mye verdt at jeg ser på treningsreisen i seg selv som en drøm jeg ikke vil være foruten? La meg være helt konkret;

En treningreise der man skal gå fra utrent til trent, bygge styrke og kondisjon og komme i generelt bedre form har en rekke attraktive høydepunkter underveis. De vil jeg få med meg, de gleder jeg meg til, de tenker jeg på og føler meg heldig som skal få oppleve. Jeg vet at en treningsreise også får

EN TRENINGSREISES 10 HØYDEPUNKTER:

  1. DEN DEILIGE FØLELSEN Å KOMME I GANG: Vi mennesker er ikke skapt for å sitte «å ræva». Det å komme i gang med bevegelse og svetting vil føles riktig og godt, som egenomsorg og en slags renselse både psykisk og fysisk. Og det vil tilføre hverdagen masse positivt, som for eksempel endorfiner, frisk luft, mestring og glede.
  2. REALISERE DRØMMEØKTER: Jeg har savnet utrolig mange ulike type treningsøkter og skrevet ned flere og flere økter jeg har drømt om mens jeg har vært ufrivillig inaktiv. Disse gleder jeg meg noe vilt til å oppleve. Jeg deler den voksende listen i eget innlegg, til inspirasjon. Har du drømmeøkter?
  3.  FÅ TILBAKE IDENTITETEN: Min naturlige identitet inkluderer å leve aktivt, sporty og sprekt. I hverdag, helger og ferier. Jeg har et stort tomrom i meg nå, som det skal bli ubeskrivelig fint å fylle. For en som ønsker å bli en treningsperson, er det også bare å begynne og trene og bygge aktive vaner. En sporty identitet avhenger av det.
  4. KICKET MED Å MERKE FREMGANG: Å redusere formen er ikke noe digg. Stillstand føles heller ikke så tilfredstillende i lengden. Det å kjenne formen bygge seg opp steg for steg, bli sterkere, raskere, lettpustet og energisk, blir mange små og store kick. Lite slår dette. Cant wait!
  5. Å LEVE I EN SPREK KROPP: Det å nå hovedmålet og bo i en sprek kropp igjen, blir selvfølgelig veldig tilfredsstillende. Å være gjennomtrent er en uslåelig følelse. Å bære sin egen kropp med god holdning, styrke, utholdenhet og smidighet øker kvaliteten på hver eneste dag, tur og treningsøkt. Man takler alle krav og utfordringer bedre, det blir bra.
  6. ALLE NATUROPPLEVELSENE SOM VENTER: En stor del av min trening er i naturen, og jeg savner mange turer, stier og steder i marka. Jeg misunner meg selv noe helt sykt den gjenforeningen jeg skal få med skog, mark, fjell og skjærgård. Det er nesten som mange små reiser som venter. Det blir ren luksus!
  7. Å NÅ MÅL BLIR BRA FOR SELVTILLITEN: Det blir en boost og en normalisering psykisk også å komme i fysisk form igjen. Jeg synes det er gøy å sette meg mål og delmål, nå dem og feire dette. Jeg ser frem til å bli stadig fornøyd med opptrening og egen innsats.
  8. AKTIVE RUTINER GIR GODE RINGVIRKNINGER: Å bygge rutiner opp igjen blir forfriskende. Når 2-3 styrkeøkter og 3-4 kondisjonsøkter blir innarbeidede vaner så vet jeg at kroppen og sjelen blir veldig fornøyd, men ikke minst så spiller aktive rutiner kostholdsvanene gode, og man sover ekstra godt, drikker mye vann automatisk, svetter skikkelig ut og blir glad.
  9. BLANKE ARK GIR NY SJANSE: Når man skal i form og begynne fra scratch har man en gyllen mulighet til å gjøre ting riktig og fornuftig, og være bevisst treningsmengde, opptrapping og variasjon. Mitt nye spennende fokusområdet blir restitusjon, hvile, uttøyning, bevegelighet og mindfullness. Og ikke minst lytte bedre til formen enn før.
  10. TRENINGSGLEDE blir helt sykt bra å få tilbake i livet. Rett og slett. Ikke noe erstatter det!

Vi har vel alle deler av en treningsreise eller hele treningsreisen foran oss?

God reise!

Trine

2 kommentarer

  1. Gleder meg vilt til å fortsette reisen sammen med deg

    1. Trines Treningsglede

      I like måte Sissel, vi har mye å se frem til 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *