Basic styrkeprogram for deg som er ny på treningssenter

Hei tirsdag! Hvordan synes du det er å trene om dagen? Jeg savner både ute- og innetrening. Nå om vinteren pleier jeg å legge en del av treningen generelt og all styrketreningen inne. Enten jeg trener styrke hjemme eller kommer meg på treningssenter. Jeg tipper en del av leserene mine også gjør det.

I dag tenkte å dele et tidløst basic styrkeprogram i apparater, som du kan støtte deg til når du trener. Du har kanskje sett det før? Jeg har brukt disse øvelsene on and off i årevis, de er gull og gjør det enkelt og raskt å komme i gang og i form.

Programmet du får her gjør deg både sterkere og slankere, ved at du trener hele kroppen og øker muskelmassen effektivt. Gjør det gjerne 1-2 ganger i uken, og alterner med andre program/øvelser også. Du bør ha 2-3 styrkeøkter totalt i uken for å få god fremgang, og så kan du jekke ned til 1-2 økter når vedlikehold er nok.

HER ER ØVELSENE linet opp og forklart til deg som er nybegynner og til alle som trener på treningssenter!

Ett av mine favoritt-program gjennom tidene, og spesielt da jeg begynte å trene styrke. Jeg har også brukt hele eller deler av dette programmet når jeg har vært sterk og i god form. Så dette passer for alle. Men for nybegynnere er det et ekstra kjærkomment styrkeprogram da apparatene gir deg mye hjelp til hvordan øvelsene skal gjøres korrekt.

God trening!

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *