Kom i form til våren: her får du treningsprogram alternativ 1

Min utfordring til deg i februar og mars er å følge et av mine kondisjonsprogram i 8 uker. I løpet av uken poster jeg gå- og joggeprogram i 8 ulike nivåer. Jeg er sikker på at ett av programmene passer perfekt for deg, og som du kan følge for å komme i god form før våren banker på døren.

I dag får du titte på alternativ 1Gåprogram del 1 – et treningsprogram der du skal gå deg i form og til bedre kondis. Programmer passer godt om du er utrent, inaktiv og uvant med å gå, og kanskje også trenger å gå ned noen kilo.

Er alternativ for deg? Eller er du usikker? Se i så fall an ett av de andre treningsprogrammene jeg poster i dagene fremover.

Gåprogram del 1 starter forsiktig men allerede fra første uken skal du ha tre økter. I starten handler det mest om å komme i gang og få etablert vaner. De tre øktene vil mot slutten av de åtte ukene fremstå som en intervalløkt, en tempoøkt/langintervall og en rolig langtur. Ikke ulikt slik treningen gjerne bygges opp for løpere.

Du kan allerede nå melde deg inn i Facebook-gruppen der jeg kaster ut månedlige utfordringer, og der deltakerne deler rapporter og bilder fra egne økter. Der er det fin tone, inspirasjon å hente og dermed et hyggelig og motiverende miljø. Helt gratis gruppe, meld deg inn HER!

Følg med videre for alternative 8-ukers programmer og gjør deg klar til mandag – da går startskuddet.

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *