SLOW AND STEADY WINS THE RACE

Jeg vet det frister å kick-starte det nye året og kline til mer enn noen gang på både kost- og treningsfronten. Men jeg fraråder deg det på det sterkeste!

Om du vurderer et strengt regime for å komme bort fra dårlige samvittigheten eller oppnå raske resultater, så er mitt råd følgende;

Revurder umiddelbart!

Hvis du ønsker resultater som varer, og vil unngå skader og motivasjonsknekk, så mener jeg du bør hold deg unna strenge opplegg.

Grunnen er at metoder som lover mye og krever stort fokus ofte fører til «sprekk» og at du ender opp med «å feile», ikke innfri, mislykkes og falle tilbake til gamle vaner og verre enn det.

Vi har sett det før, igjen og igjen.

KICK-START=SPREKK?!!!!!

Har du litt dårlig samvittighet etter julefeiringen ennå, så bruk den heller til noe konstruktivt nå.

Tenk at livsstilen i 2019 skal være så levelig, overkommelig og moderat at den varer året rundt og gjør at en uke med utskeielser på slutten av året bare nytes og ikke ødelegger noen ting.

Start på en måte som gir rom for å øke treningsmengden, ikke måtte trappe ned eller gi opp alt fordi det ble for tøft uke etter uke.

Jeg vet det er mindre «sexy» og kjedelig, med det funker og er smart!!!

Start på en måte i dag som gjør at du får lyst til å fortsette – ikke bare noen uker, men måned etter måned, år etter år.

En smart start, en slow-start, IKKE kick-start!

Her får du noen generelle tanker om den smarte starten på livsstilen for 2019 og ditt nye treningsår!

  • Følg det treningsopplegget og det kostholdet som gir deg resultater men som samtidig er levelig for deg slik at sjansen for at du fortsetter med det er stor. Større enn noen gang! Stikkord «moderasjon» og passe «strengt».
  • Velg det treningsopplegget som gir deg motivasjon nok til å holde på over tid slik at resultatene får tid til å komme skikkelig og at treningen rekker å bli gøy. Stikkord «tilpass trening til hverdagen»
  • Følg den fremgangsmåten som gir deg nok glede underveis og deilig mersmak i tillegg til treningseffekt. Juster deg frem til et lystbetont opplegg som gjør at du gleder deg til ny treningsuke på søndager. Stikkord «lystbetont og disiplin»
  • Tren på en måte i januar som gjør at du har lyst til å fortsette å trene, kort og godt.

Men vanskelig synes du? Mye å tenke på kanskje.

Jeg hjelper deg i gang og tipser deg steg for steg de nærmeste dagene. Få et overblikk over gangen i det her.

10 steg for en smart start: 

  1. Sett deg et godt mål for å komme dit du vil (få hjelp på bloggen i morgen)
  2. Ta små skritt i januar, februar og mars og nå kondistoppen i 2019
  3. Start styrketrening effektivt som nybegynner
  4. Sats på treningsgleden!
  5. Husk den helhetlige livsstilen, sørg for at kosthold, trening, hvile osv drar i samme retning.
  6. Balansen mellom å lytte til kroppen og unngå treningsdropp.
  7. Ned i vekt – hvordan trene da?
  8. Blodsmak i munn er ikke nødvendig
  9. Sammenlikn deg med deg (testing/måling/dagbok/oppfølging/motivasjon
  10. Slow and steady wins the race – ikke kick-start med overtrening og underspising

Synes du dette høres fornuftig, fristende og formoppbyggende ut? I så fall hjelper jeg deg på veien. I dagene som kommer går jeg gjennom og utdyper stegene med praktiske tips på bloggen. Så følg med dag for dag og få gratis tips og veiledning på veien.

Så slipper du KICK-start=SPREKK ❤️

MELD DEG OGSÅ INN i gratis FACEBOOK-GRUPPEN MÅNEDENS UTFORDRING fra Trines Treningsglede  der januar-utfordringen er å trene fast 3 dager i uken hele januar – med fokus på kvalitet. Del utfordringen med andre 👍

Og spør meg hvis du lurer på noe eller trenger hjelp!

Jeg ønsker alle mine følgere DEN ALLER BESTE STARTET på et supert treningsår med treningsglede, og håper at treningen din og motivasjonen din holder, varer og blir med deg videre,  leeenge.

Klem Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *