50 styrkeøvelser uten utstyr – god veiledning

#inneholder egenreklame

Øvelser med egen kroppsvekt er tingen ved hjemmetrening og når man ikke har tilgang på utstyr, som når man er på ferie, reise, hytta, hotellovernatting osv. Egenkroppsøvelser bør forresten definitivt også velges og prioriteres selv om du har utstyr.

I dette innlegget får du 50 veldig gode og effektive styrkeøvelser uten utstyr!

Lær, tren og og bli sterkere hvor som helst av meg i mitt online-styrkekonsept.

Få korte og lange styrkeøkter med og uten utstyr servert hjem som medlem av Trines Treningsglede online styrke!

MELD DEG INN på den blå knappen

Første måneden er gratis! Ingen bindingstid.

Du kan trene både styrke og kondisjon med meg online – sjekk ut tilbudet og bli medlem ved å klikke HER:

Har du spørsmål om online trening? Send meg en mail; trine@trinestreningsglede.no

HVOR SOM HELST, NÅR SOM HELST

Styrkeøvelsene i onlinekonseptet mitt og som du får forklart i dette innlegget, kan du gjøre hvor som helst og der du er! Og med litt veiledning så blir det bra effekt og.

Innlegget oppdateres med nye egenkroppsøvelser!

Plukk noen øvelser du får lyst til å prøve blant det store utvalget under bildet! Finn gode øvelser for bestemte muskler du ønsker å styrke.

Under følger over 50 ulike styrkeøvelser med god veiledning – både i tekst og bilder.

Slik gjør du det:

  • Hvor ofte? Å gjenta styrketrening 2-3 ganger i uken er det beste for fremgangen, men alt er bedre enn ingen ting, og spesielt i ferietid.
  • Hvor mange øvelser? Å trene hele kroppen (5-6 øvelser) er det beste for generell økt styrke, men alt er bedre enn ingen ting, og du trenger ikke gjøre øvelsene sammenhengende.
  • Hvor mange serier? 3-4
  • Hvor mange repetisjoner? 15-20

Ved å klikke på den enkelte øvelsen finner du også svaret på akkurat hvilke muskler denne øvelsene styrker.

Ikke med i en av mine online styrkegrupper ennå? MELD DEG INN HER:

Har du spørsmål om online trening? Send meg en mail; trine@trinestreningsglede.no

God trening!

50 STYRKEØVELSER UTEN UTSTYR – oversikt kategorisert på muskelgrupper

MAGE OG KJERNE

Hoftekrysning

Liggende armsving

Liggende arm- og bensenk

Lave sit-ups

Båten

Benspark fremover

Arm- og benløft

Rull opp

Liggende sykling

Liggende sykling med vri

Stempel

Planke

Sideplanke

Planke med benhev

Planke på strake armer med sentring (NY)

Spider-planke

Planke på forhøyning

Firfotsstående kneløft

«Katten»

RUMPE

Stående ben- og armhev

Ettbens knebøy

Splitt

Hoftesenk

Hoftehev på forhøyning

Liggende hoftehev

Sideliggende benhev

Håndstående hoftehev

«Hunden»

Firfotsstående spark opp i taket (NY)

LÅR

Stående ben- og armhev

Ettbens knebøy

Splitt

Hoftesenk

Liggende hoftehev

Håndstående hoftehev

Firfotsstående spark opp i taket (NY)

Mageliggende arm (strake) og ben (bøyde) løft (NY)

RYGG

Sammentrekning av skulderbladene

Arm- og benhev

Go´morgen

Firfotsstående diagonalløft

Rygghev med armer

Liggende rygg- og benhev

Mageliggende arm (strake) og ben (bøyde) løft (NY)

BRYST

Hoftesenk

Smal push-ups

Bred push-ups

SKULDRE OG ARMER

Firfotsstående skulderpress

Dips

Smal push-ups

Bred push-ups

Push-ups på forhøyning

LEGGER

Tåhev på forhøyning

Tåhev flatt underlag

Fortsatt god trening 🙂

Klem Trine 🙂

2 kommentarer

  1. Tusen takk , de er lagret Gull og finne frem etterhvert

    1. Trines Treningsglede

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *