Et komplett morgenrituale – 24 øvelser for pust, styrke og bevegelighet

I dette innlegget får du veiledning i et morgenrituale på 24 øvelser innen  pust-, styrke- og bevegelighetstrening. Samt bevisstgjøring om hva som er viktig for deg i hverdagen og i livet.

Proffdanser Therese Cleve-Stiansen fra «Skal vi danse» på TV 2 har laget ritualet og gjør det selv hver morgen før dagen starter. Programmet vekker kroppen hennes, og holder henne i form.

Programmet kan absolutt oppleves utfordrende i starten, men etter hvert blir det lett som en lek, og det er stor sjanse for at du blir avhengig.

Her får du hele ritualet demonstrert i tekst og bilder av Therese selv.

PS! Gå til min instagram; @trinestreningsglede eller #trineogthereesjulekalender2018 for å se alle øvelsene vist på video.

THERESES DAGLIGE MORGENRITUALE  – 24 ØVELSER

Hvordan gjør du øvelsene? Klikk på hver øvelsene for å se hvordan de skal utføres, antall repetisjoner osv.

Trenger du utstyr? De fleste av øvelsene gjøres uten utstyr. I noen av øvelsene kan man bruke utstyr, som wristbands og håndvekter, for tyngre variant. Hun bruker matte til alle øvelsene.

Du trener: pust, bevegelighet, balanse, styrke og avspenning.

Her er øvelsene:

Go morgen

Se hele perspektivet

Vingespenn

Pulsering

Se opp til deg selv

Strekk deg etter dagens mål

Stå støtt

Vekten

Around the world

Pendel-uret

Flyt

Apekatten

Høste frukter

Balanse

Superwoman

Pantern

Ta plass

Løftet

Zorro

Stor applaus

Gi og ta

Take a break

God morgen og trening!

Trine

Lykke til!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *