Luke 6 Therese viser deg «STREKK DEG ETTER DAGENS MÅL»

I dagens luke i julekalenderen viser Therese deg hvordan du gjør «Strekk deg etter dagens mål», en bevegelighetsøvelse som hun fortsetter morgenritualet sitt med etter at hun har gjort disse øvelsene:

Luke 1: «God morgen»

Luke 2: «Se hele perspektivet»

Luke 3: «Vingespenn»

Luke 4: «Pulsering»

Luke 5: «Se opp til deg selv»

Sjekk Thereses Facebook-side HER for tips til refleksjoner du kan gjøre deg i forbindelse med øvelsen i luke 6! 

Alle øvelsene/lukene kan gjøres alene en og en og tar da kun noen minutter. Men jeg anbefaler virkelig at du bygger lukene på hverandre og gjentar alle lukene du har åpnet hver dag, slik at ritualet blir lengre og lengre for hver dag frem mot jul. Det tar ikke så lang tid og til slutt – på julaften – kan du hele. Ta med deg Thereses rituale videre i din hverdag! 

Følg med på julekalenderen hver dag helt frem til jul og lær nye bevegelser og refleksjoner!

Alt du trenger er flatt underlag og god utførelse – det siste lærer du av Therese her. Ønsker du ekstra belastning kan du benytte utstyr som strikk, manualer og wristband. Se på bildene og les veiledningen! Og ikke minst – gå til Instagram for å se Therese gjøre hele bevegelsen på VIDEO: @trinestreningsglede #thereseogtrinesjulekalender201

EFFEKTEN AV DAGENS ØVELSE: 

Du tøyer store ryggmuskel, bakre del av skulder og muskler mellom skulderbladene, og øker bevegeligheten og rotasjonen i ryggraden, samt blodsirkulasjonen.

Slik gjør du «Strekk deg etter dagens mål»:

Del 1:

Stå oppreist med en god holdning.

Strekk høyre arm rett frem i skulderhøyde med strak albue.

Roter/vri så overkroppen mot venstre side og forleng bevegelsen i armen så du kjenner en god rotasjon i ryggen og en strekk i skulderen.

Før motsatt/venstre hånd opp langs siden av kroppen og så nært opp til armhulen som mulig.

Gjenta på motsatt side. Gjenta totalt 8 ganger – 4 på hver side.

Viktig å tenke på:

  • Forsøk å holde hoftene i ro gjennom bevegelsen, men vi at hoftene likevel vil bevege seg naturlig med i rotasjonen.
  • Strekk armene langt frem.
  • Forleng bevegelsen helt ut i fingertuppene.

Husk at du kan se alle øvelsene på video på Instagram: @trinestreningsglede!

God trening!

Klem Therese & Trine

Therese har bakgrunn som profesjonell danser og er utdannet som elitetrener og coach/mentaltrener. Hun brenner for å bevege mennesker gjennom å tilføre verdi og entusiasme.

I januar starter hun nett-programmet  «De magiske 12» som du kan lese om her! 

Følg gjerne Therese Cleve-Stiansen på Facebook og Instagram

og Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *