Luke 5 Therese viser deg «SE OPP TIL DEG SELV»

Det er flere ting jeg håper du legger merke til i julekalenderen. Det ene er Thereses innlevelse og forlengelse av bevegelser i alt hun gjør. Det ser du best på video på instagram: @trinestreningsglede. Det andre er det velvalgte navnet på øvelsene med de passende refleksjonsoppgavene hun gir deg på sin instagram hver dag: @thereseclevestiansen. Det tredje er oppbyggingen i ritualet, som du opplever ved å gjøre dagens øvelse selv med fullt fokus hver dag, og gjerne ved bygge øvelsene på hverandre. Jeg håper du gjør som meg, gjør hele ritualet hver dag (i dag altså luke 1 til 5). Og tror du også blir litt «avhengig», hi hi.

I dagens luke i julekalenderen viser Therese deg hvordan du gjør «Se opp til deg selv», en bevegelighetsøvelse som hun fortsetter morgenritualet sitt med etter at hun har gjort disse øvelsene:

Luke 1: «God morgen»

Luke 2: «Se hele perspektivet»

Luke 3: «Vingespenn»

Luke 4: «Pulsering»

Sjekk Thereses Facebook-side HER for tips til refleksjoner du kan gjøre deg i forbindelse med øvelsen i luke 5!

Alle øvelsene/lukene kan gjøres alene en og en og tar da kun noen minutter. Men jeg anbefaler virkelig at du bygger lukene på hverandre og gjentar alle lukene du har åpnet hver dag, slik at ritualet blir lengre og lengre for hver dag frem mot jul. Det tar ikke så lang tid og til slutt – på julaften – kan du hele. Ta det med deg Thereses treningsrituale videre i din hverdag! 

Følg med på julekalenderen hver dag helt frem til jul og lær nye bevegelser og refleksjoner!

Alt du trenger er flatt underlag og god utførelse – det siste lærer du av Therese her. Ønsker du ekstra belastning kan du benytte utstyr som strikk, manualer og wristband. Se på bildene og les veiledningen! Og ikke minst – gå til Instagram for å se Therese gjøre hele bevegelsen på VIDEO: @trinestreningsglede #thereseogtrinesjulekalender2018

EFFEKTEN AV DAGENS ØVELSE: 

Du løser opp og øker bevegeligheten på utsiden av overkroppen. Nærmere bestemt strekker du store ryggmuskel som ligger nedenfor skulderbladene, samt musklene rundt skulderleddet.

Slik gjør du «Se opp til deg selv»:

Del 1:

Stå oppreist med en god holdning og lave skuldre.

Før en arm rett opp mot taket med strak albue.

Når du har armen strak strekker og forlenger du så bevegelsen oppover ytterligere ca 10 cm.

Gjør annen hver gang på høyre og venstre side.

Gjenta 8 ganger/4 til hver side.

Viktig å tenke på:

  • Hold senter og nedre del av ryggen i ro gjennom bevegelsen. Bevegelsen skjer fra livet og opp.
  • Strekk armene langt opp, slik at utsiden av kroppen forlenges.

Husk at du kan se alle øvelsene på video på Instagram: @trinestreningsglede!

God trening!

Klem Therese & Trine

Therese har bakgrunn som profesjonell danser og er utdannet som elitetrener og coach/mentaltrener. Hun brenner for å bevege mennesker gjennom å tilføre verdi og entusiasme.

I januar starter hun online-kurset «De magiske 12» som du kan lese om her! 

Følg gjerne Therese Cleve-Stiansen på Facebook og Instagram; @thereseclevestiansen

og Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *