Luke 1 Therese viser deg «GOD MORGEN»

♥Velkommen inn i vår julekalender♥

Eeendelig er tiden inne. Vi har gledet oss så fært og håper du vil ha glede og nytte av hver eneste luke frem mot jul. Vi ønsker å bidra til at du får god egenomsorg og velgjørende trening som er overkommelig i den hektiske førjulstiden vi nå går inn i. Håper å høre fra deg om hvordan Thereses øvelser går. Lykke til og nyt advent sammen med oss!

I dagens luke i julekalenderen viser Therese Cleve-Stiansen deg hvordan du gjør pusteøvelsen «God morgen», som er det første hun gjør når en ny dag begynner. Denne pusteøvelse passer det at du gjør når du våkner om morgenen før du går ut av soverommet og begynner en ny dag.

Sjekk Thereses Facebook-side her i løpet ab dagen for tips til refleksjoner du kan gjøre deg under øvelsen i luke 1! 

Hele Thereses morgenritualet – som du sitter med etter 24 luker – starter forsiktig «her» med God morgen. Velkommen med på en viktig reise med dn myk start!

Alle øvelsene/lukene kan gjøres alene en og en og tar da kun noen minutter. Men jeg anbefaler virkelig at du bygger lukene på hverandre og gjentar alle lukene du har åpnet hver dag. Det tar ikke lang tid! I så fall blir ritualet lengre og lengre for hver dag frem mot jul og til slutt – på julaften – kan du hele. Ta det med deg Thereses treningsrituale videre i din hverdag!

Følg med på julekalenderen hver dag helt frem til jul og lær nye bevegelser!

Alt du trenger er flatt underlag og god utførelse – det siste lærer du av Therese her. Kommer det øvelser der du ønsker ekstra belastning kan du benytte utstyr som strikk, manualer og wristband. Se på bildene og les veiledningen! Og ikke minst – gå til Instagram hver dag for å se Therese gjøre hele bevegelsen på VIDEO (det hjelper veldig)!!!! @trinestreningsglede #thereseogtrinesjulekalender2018

EFFEKTEN AV DAGENS ØVELSE:

God pust roer ned blant annet hjerterytmen, blodtrykket og følelsene. I tillegg gir det større hjernekapasitet og mer fokus og mye av kroppens avfallsstoffer skilles ut. Å puste dypt hjelper deg til å få mye friskt oksygen inn i kroppen – til blodet, organene og cellene. Det gir ekstra energi til hele systemet ditt.

Slik gjør du GOD MORGEN:

I det du våkner opp, sett deg opp på kanten av sengen med bena i gulvet.

Lukk øynene og pust inn gjennom nesen i det du strekker armene i været.

Senk armene ned med bøyde albuer og hendene i været med håndflatene frem – mens du så puster ut igjen gjennom nesen.

Strekk og bøy armene opp og ned 30 ganger.

Etter siste repetisjon samler du hendene på brystet og tenker du på et område i ditt liv som du er takknemlig for.

Gjenta to ganger (så det blir 3 runder totalt).

Etter siste serie og helt til slutt ser du for deg dagen slik du ønsker den.

Viktig å tenke på:

  • Ha bena i gulvet
  • Sørg for en full strekk opp mot taket
  • Pustingen skal skje gjennom nesen, ikke munnen.

Husk at du kan se alle øvelsene på Instagram: @trinestreningsglede!

God advent med god pust og en god start på dagen!

Klem Therese & Trine

Therese har bakgrunn som profesjonell danser og er utdannet som elitetrener og coach/mentaltrener. Hun brenner for å bevege mennesker gjennom å tilføre verdi og entusiasme. I januar starter hun online-kurset «De magiske 12», som du kan lese om HER!

Følg gjerne Therese Cleve-Stiansen her på Facebook og Instagram; @thereseclevestiansen

Følg gjerne Trines Treningsglede her på Facebook og Instagram 

2 kommentarer

  1. Tusen takk for morgenøvelsen. Nå er den gjort! God 1.desember ♥♥

    1. Trines Treningsglede

      Så supert, takk for det! Blir veldig glad om du skriver dette på Facebook posten også til indpirasjon for flere 🙂 Herlig, ny luke og ny øvelse i morgen ❤️

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *