Gikk mandagstreningen i vasken? Her er mitt klare tips til deg akkurat nå

Har du avlyst dagens treningsavtale eller bare «fucket» opp din egen treningsplan for dagen? Da angrer du kanskje allerede og synes det er dumt?

Helt naturlig det – men hva gjør du videre?

Det har liten hensikt å bli sittende med følelser av anger, skyld, skam og tristhet over ting som har skjedd og ting du ikke får gjort om på, selv om det er lett å havne i fellen fordi du kanskje føler at du «fortjener» det, siden det var du selv som brakte deg i situasjonen.

Grunnen til at du bør skyve slike tanker vekk er at de bare holder deg igjen, når du egentlig har best nytte av å komme deg videre. Å henge igjen i disse dårlige følelsene kan dessuten føre til flere dumme handlinger «når du først er i gang». Det er du ikke tjent med. Snu deg raskt.

Nullstille deg heller til i morgen – tirsdag! 

Hvordan?

Ved å aksepetere at det var en menneskelig feil:  Å «misse» en treningsøkt kan ansees som en bommert men er rimelig menneskelig og definerer deg ikke som menneske eller treningsperson. Aksepter den lille feilen.

Ved å tilgi deg selv: Ja, det var dumt at du droppet ut men si unnskyld til deg selv, lær av feilen og kom deg videre. I morgen skal du ikke gjøre den samme feilen, men trene bra. Du lærte noe av det, er ikke det en liten trøst?

Ved å støtte deg selv: I stedet for å være så streng med deg selv, vær heller snill og god – slik du ville vært med en venn. Kanskje den dårlige samvittigheten forsvinner eller blir mindre tung å bære? Og du får frigjort energi til å planlegge og gjennomføre morgendagens økt.

Tenk heller at Treningsdropp + lære av feil = nye muligheter!

Allerede i morgen 🙂

God uke alle sammen!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *