Løpeprogram mot 5 og 10 km løp for nybegynnere

Sommeren 2018 lagde og slapp jeg splitter nye løpeprogram mot 5 og 10 kilometersløp for nybegynnere i samarbeid med Frode (min mann).

Treningsprogrammene er ment som en forberedelse mot mosjonsløp, som mange deltar i gjennom sommerhalvåret. Nå får du påminnelsen om tre programmer, også kan du selv time bruken av programmene i forhold til løpene du skal delta på.

Mange av mine følgere er med på KK-mila, Sentrumsløpet, Oslo Maraton, Nordmarka skogsmaraton osv men også ulike løp rundt om i hele Norge.

Les også: 10 morsomme mosjonsløp på Østlandet

Løpeprogrammene er ment for nybegynnere OG kommer i tre ulike nivåer. Du får alle tre programmene her – med en kort instruks om hvem de passer for. Sjekk litt lenger ned hvilket som passer deg best!

Dette er lavterskel og noe alle kan begi seg ut på. Hiv deg på, få med flere og kom i mål ved hjelp fra oss!!! Helt gratis gull! 🙂

Frode (mannen min) og jeg har laget løpsprogram som hjelper deg med fornuftig og effektiv opptrening frem mot et løp uansett utgangspunkt. Frode er tidligere toppidrettsutøver og driver med ulike løp og renn året rundt. Han har mye erfaring med målrettet trening, periodisering og spissing av trening inn mot løp, og er oppdaterte på nyere forskning og beste praksis på området. Også mosjonister fortjener smarte tips opp mot løp. Vi har sammen også sørget for at fremdriften er lystbetont #treningsglede 🙂

Alle kan delta i mosjonsløp om 3 måneder eller mer, også nybegynnere på løping! Det er en glede hvis vi får lov til å hjelpe deg på veien.

HER ER LØPSPROGRAMMENE FOR NYBEGYNNERE – 3 NIVÅER:

NIVÅ 1: 10 ukers løpsprogram mot 5 og 10 km løp – nybegynnere del 1

Hvem passer «10 ukers løpeprogram mot 5 og 10 km løp – nybegynnere del 1» for?

Løpsprogrammet i dette innlegget passer for:

  • deg som er utrent eller uvant med jogging som treningsform
  • deg som vil jogge deg i bedre form.
  • deg som skal/vil delta i et 5 eller 10 kilometers løp om rundt 3 måneder eller mer.

Etter del 1 ka man gå over til del 2 og 3 som du kan lese om nedover her!  

NIVÅ 2: 10 ukers løpsprogram mot 5 og 10 km løp – nybegynnere del 2

Hvem passer «10 ukers løpeprogram mot 5 og 10 km løp – nybegynnere del 2» for?

Løpsprogrammet i dette innlegget passer for:

  • deg som er i gang med jogging/løping allerede og som jogger regelmessig.
  • deg som vil løfte joggeformen og kondisjonen ytterligere, er lysten på fremgang og løpeglede.
  • deg som vil/skal delta i et 5 eller 10 kilometers løp tre måneder frem i tid eller mer.

Programmet bygger videre på del 1 som du finner rett over her!  

NIVÅ 3: 10 ukers løpsprogram mot 5 og 10 km løp – nybegynnere del 3

Hvem passer «10 ukers løpeprogram mot 5 og 10 km løp – nybegynnere del 3» for?

Løpsprogrammet i dette innlegget passer for:

  • deg som har blitt en løper allerede
  • deg som vil opprettholde løpevanene, få videre fremgang – også i et 5 eller 10 kilometers løp.
  • deg som jogger 45 minutter sammenhengene fra før og som har vært borti intervalltrening.
  • deg som er motivert for å løfte kondisjonsformen og løpeformen ytterligere.
  • deg som vil/skal delta i et 5 eller 10 kilometers løp tre måneder frem i tid eller mer.

Programmet bygger videre på del 2 og 1 som du finner rett over her!  

Klikk deg inn og sjekk ut hvilket program som passer best for deg. Og fortell meg gjerne – hvilket ble det? trine@trinestreningsglede.no.

Basert på Frodes erfaring, min treningsfaglige bakgrunn, fokus på treningglede og en base med jogge- og løpeprogram på www.trinestreningsglede.no, har vi laget speialtilpassede løpeprogram til bruk frem mot mosjonistløp.

Håper dette kommer til nytte og ikke minst glede 🙂

Trine

Min Facebook-side finner du HER 

Min Instagram finner du  HER 

Mine treningsgrupper/kurs med PÅMELDING finner du HER

Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *