Styrke-tirsdag: 10 minutters ryggøkt uten utstyr

Lyst på en sterk og markert, flott rygg? Prøv dagens ryggprogram – det kort og unnagjort i en fei. Og jeg kan love at det FØLES så godt å gjøre disse øvelsene.

Trener du mage, så bør du også uansett trene rygg – over tid, for å forhindre skader og få god holdning. Dersom du ønsker flat mage og sterkere midje hjelper det dessuten godt med muskler bak.

Ukens styrkeprogram er uten utstyr, så du enkelt kan gjøre den hjemme, ta den med ferie samt bruke den spontant – det er jo sommer 🙂

Prøv gjerne tidligere tirsdagsøkter: 

15 minutters mage- og kjerneøkt

Høy forbrenning og fokus RUMPE

Hele kroppen og fokus MAGE

Uteprogram med fokus LÅR

Generelt og over tid vil jeg anbefale ALLE å trene variert og balansert styrke et par ganger i uken ved siden av kondisjonstrening. For en kombinasjon er det aller beste for helsen, livskvaliteten, hverdagsmestringen og for den som vil i generelt bedre form og ned i vekt.

I ukens styrkeøkt er fokuset sterkere RYGG, og den er stor.

Hele økten finner du lenger ned i innlegget!

Fokusområdet i øktene jeg gir deg i «Styrke-tirsdag» varierer fra uke til uke.

Følg med på bloggen HVER tirsdag for nytt STYRKEprogram!

Slik gjør du det:

  • 10-15 repetisjoner
  • 3-4 serier
  • Du trenger ikke pause mellom seriene
  • 2-3 ganger i uken, minst 1 hviledag i mellom

HER ER PROGRAMMET «10 minutters ryggøkt»

Klikk på linkene for full veiledning

  1. Liggende rygg- og benhev (korsrygg og umpe, bakside lår, bakside skulder)
  2. Planke på strake armer med armløft (Rygg, kjerne, skuldre-, triceps- og magemuskler)
  3. Firfotsstående diagonalløft (Ryggstrekkere og kjerne/stabiliseringsmuskulatur)

Lykke til 🙂

Hilsen Trine

Her finner du Trines Treningsglede styrkebase, om du ønsker veiledning og tips til andre øvelser.

MELD DEG INN i «Trines Treningsglede online styrketrening» dersom du ønsker å trene tettere med meg og bli instruert ukentlig via livesendinger. Da får du to økter servert hver uke, og trenger verken planlegge eller tenke på styrketreningen, det gjør jeg for deg! 🙂 I tillegg blir du del av et motiverende miljø med damer som er rå på å gjennomføre hjemmetrening med meg på skjermen, og tilgang til motivasjonshjelp av meg.

Min Facebook-side finner du HER 

Min Instagram finner du  HER 

Mine treningsgrupper/kurs med PÅMELDING finner du HER

Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *