Jeg viser deg Mageliggende Y-løft

Her viser jeg deg en skånsom øvelse som passer for alle, og styrker den viktige muskulaturen i øvre delen av ryggen, nemlig «mageliggende Y-løft». Du trenger ikke utstyr! Perfekt ryggtrening hjemme mellom slaga og pyntekaoset, eller i stuen din som glitrer og skinner allerede.

Muskler du trener i dagens øvelse: skuldre, bakre del og øvre del av rygg.

Se veiledning av øvelsen i og under bildet!

Slik gjør du øvelsen rett:

  • Legg deg ned på magen og se ned i gulvet.
  • Legg armene strukket ut skrått oppover som i en v-form.
  • Tomlene peker opp i taket.
  • Hendene dine er på høyde med ørene.
Legg deg ned, pust ut og gjør deg klar for kalenderen og ventetidens nest siste innsats. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)
  • Stram rumpa og magen (gjennom hele øvelsen) og løft så armene opp fra underlaget.
  • Hold posisjonen et par sekunder på toppen for så å senke rolig ned og tilbake til utgangsposisjon.
  • Gjenta.
Skånsom styrkeøvelse for øvre del av rygg. Hold – to – tre, og senk ned. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)

Lykke til!

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *