Jeg viser deg «Hoftekrysning»

#inneholder egenreklam

I  dette innlegget viser jeg deg «Hoftekrysning» – som er en effektiv øvelse for skrå magemuskler, hofter og rygg. Du trenger ikke utstyr, bare å legge deg ned på et fast underlag, og gjerne en matte.

Muskler du trener i dagens øvelse: Skrå magemuskler, hofte- og ryggmuskler.

Se veiledning i øvelsen under bildet!

Slik gjør du øvelsen rett: 

  • Ligg på ryggen med armene rett ut til sidene. Ha knærne bøyd og fotsålene i gulvet.
  • Trekk magen ned mot ryggraden og press korsryggen ned mot gulvet.
  • Mens du holder korsryggen klistret til gulvet, lar du knærne falle til den ene siden.
  • Deretter løfter du bena tilbake til midtposisjon.
  • Gjenta så til andre siden, og kom kontrollert tilbake til utgangsposisjon.
  • Pass på at du strammer nedre del av magemusklene og presser korsryggen ned i gulvet under hele øvelsen.

Lykke til!

Trine♥

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Bli medlem i Trines Treningsglede online styrketrening her

Les mer om online styrkekonseptet HER! 

Sjekk ut andre kurs og treningsgrupper jeg har ved å klikke på denne linken! 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *