Jeg viser deg Brystpress med håndvekter

Her viser jeg deg et supert alternativ for styrking av bryst- og armer «Liggende brystpress med håndvekter». For deg som ikke elsker push-ups akkurat eller som trenger en øvelse å variere med, er den kanskje etterlengtet? Den vil også gjøre deg bedre i stand til å mestre push-ups hvis du har en drøm om å bli bedre i den reisevennlige øvelsen uten utstyr!

I dagens øvelsen trenger du håndvekter, eventuelt fylte vannflasker, vedkubber eller uåpnete vinflasker.

Muskler du trener i dagens øvelse: Bryst, triceps, fremre skuldre- og magemuskler.

Se veiledning i øvelsen i og under bildet!

Slik gjør du gjør øvelsen rett:

  • Ligg på gulvet med bøyde ben og fotsåler i gulvet.
  • Stram magen og press korsryggen i underlaget.
  • Hold vektene sammen over brystet med overhåndsgrep (håndflater peker fra deg) og rette håndledd.
  • Trekk armene ned og bøy albuene ut til siden til 90 grader slik at overarmene ligger langs gulvet.
  • Vektene senkes mens du har lave skuldre og et bryst som er lett hevet.
  • Hold spenningen i armene i bunnposisjon og press så opp igjen.
  • La vektene nærme seg hverandre på toppen men ikke klinke sammen.

God trening!

Trine

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *