Jeg viser deg «Knebøy, bred»

#inneholder egenreklame

Her viser jeg deg en tung beinøvelsen «Knebøy med bred forstilling» som du kan gjøre hjemme eller på treningssenter, og du får trent både rumpe, lår og kjernemuskler. Du trenger håndvekter, eventuelt fylte vannflasker, vedkubber eller uåpnede vinflasker.

Muskler du trener i dagens øvelse: Rumpe og lår

Se veiledning i øvelsen i og under under bildet!

Slik gjør du øvelsen rett:

  • Stå med bena bredere enn hoftebreddes avstand og la tær og knær peke skrått ut mot siden.
  • Hold en manual vannrett eller loddrett foran og tett inntil brystet med begge hender.
UTGANGSPOSISJON: Denne må du prøve! Og gjør du vanligvis knebøy med smale ben, så oppfordrer jeg deg til å prøve denne for å få litt variasjon. Både for motivasjonens og fremgangens del. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)
  • Bøy knærne, skyv rumpa ut bak og senk kroppen med rett rygg ned mot gulvet.
  • Gå ned så langt kroppen din tillater det, og du har knær som peker i samme retning som tær.
  • Hold ryggen rett, blikket rett frem.
  • Press kroppen opp igjen og tilbake til utgangsposisjon.
  • Knip setet under deg i topposisjon.
DYP OG BRED: Hvor langt ned du kommer avhenger av hvor myk du er i tillegg til hvor sterk du er. Husk, du skal komme opp igjen også med like optimal teknikk. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)

God trening!

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *