Jeg viser deg stående skuldertrekk

Her viser jeg deg en god holdningsøvelse som du kan gjøre hjemme eller på treningssenter, skuldertrekk.. Du trenger håndvekter, eventuelt fylte vannflasker, vedkubber eller uåpnete vinflasker.

Muskler du trener: Øvre del av rygg og skulder, bakre del.

Se veiledning av øvelsen i og under bildet!

Slik gjør du øvelsen rett:

  • Start med å stå med rett rygg og en håndvekt i hver hånd ned langs siden.
  • Se rett frem og la armene henge ned tungt ned, ha lave skuldre.
UTGANGSPOSISJON: Eller et tent lys? He he. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)
  • Løft så skuldrene opp mot ørene, trekk dem videre bakover og trekk skulderbladene rolig ned i ryggen.
  • Vektene løftes naturlig i en sirkel som går bakover og ned bak ryggen og havner i utgangsposisjon.
  • Gjenta.
HØYE SKULDRE: Dette er ikke hver dag du oppfordres til å trekke skuldrene opp. Kjenn hvor godt det gjør når det skjer bevist, overdrevent og kortvarig. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)

Trine

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *