Jeg viser deg stående opptrekk med håndvekter

#inneholder egenreklame

Her viser jeg deg en arm- og skulderøvelse som du gjør stående rett opp og ned, den heter «Stående opptrekk med håndvekter». Fin variasjonsøvelse for deg som jobber med å motarbeide lut overkropp og bedre holdningen generelt. Du får og styrket armene.

Se veiledning av øvelsen i og under bildet!

Muskler du trener: skuldre bakre del, øvre del av rygg og biceps.

Slik gjør du øvelsen rett:

  • Stå støtt med bena i hoftebreddes avstand og en anelse bøy i knærne.
  • Hold en håndvekt i hver hånd med overhåndsgrep (håndflaten peker inn mot kroppen) foran lårene.
UTGANGSPOSISJON: Sjekk at skuldrene dine er lave før du begynner. Foto. Nicki Twang (www.twang.no)
  • Trekk håndvektene opp til brysthøyde, så tett som mulig inntil kroppen.
  • La albuene stikke rett ut til hver side gjennom hele bevegelsen.
  • Når håndvektene er ved brystnivå (og ikke høyere!) holder du i et par sekunder før du senker vektene rolig ned og tilbake til utgangsposisjon.
TOPPOSISJON: Pass på at skuldre holdes lave mens vektene løftes opp. Foto. Nicki Twang (www.twang.no)

God trening!

Trine

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *