Jeg viser deg «Sumoknebøy»

#inneholder egenreklame

Ikke la deg skremme av navnet «Sumoknebøy». Den er super, min favoritt og trener rumpe og lår, og rygg.

Den brede posisjonen gjør at ingen ledd kommer i ytterstilling, noe som gjør øvelsen både skånsom og gjennomførbar for stive kropper også.

«Sumoknebøy» styrker hovedsakelig rumpe og lår, men du bruker også kjernemuskler. Du trenger håndvekter, eventuelt fylte vannflasker, vedkubber eller uåpnede vinflasker.

Muskler du trener: Rumpe og forside lår.

Se veiledning av øvelsen i og under bildet!

Slik gjør du øvelse rett:

  • Still deg med føttene bredere enn skulderbredde og la tær og knær peke skrått ut til siden.
  • Hold en håndvekt i hver hånd foran hoftene.
  • Trekk skuldrene lett tilbake og tenk god holdning. Se frem.
  • Start bevegelsen ved å bøye godt i knærne mens du holder brystet løftet og skyver rumpa ut bak.
  • Håndvektene senkes ned mellom bena og helt til gulvet.
  • Overkroppen og ryggen er naturlig rett og nå godt foroverbøyd.
  • Knærne peker i samme retning som tærne gjennom hele bevegelsen.
  • Stram magen, reis deg opp igjen og tilbake utgangsposisjon.

Lykke til!

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Sjekk ut andre kurs og treningsgrupper jeg har ved å klikke på denne linken! 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *