Jeg viser deg «Stående diagonalløft med håndvekt»

#inneholder egenreklame

Her viser jeg deg «Stående diagonalløft med håndvekt». Den gode holdningsøvelsen styrker både øvre del av rygg og bakre skulder. Øvelsen gir skulderpartiet ditt et sunt og flott utseende, og er smart å trene over tid for å kunne møte de mange krav i dagliglivet som foregår over skulderhøyde. Spesielt viktig er øvelsen jo eldre vi blir.

Muskler du trener: Skuldre, bakre del og øvre del av rygg.

Se veiledning av øvelsen i og under bildet!

Slik gjør du øvelsen rett:

  • Still deg med føttene i skulderbreddes avstand.
  • Hold en håndvekt i høyre hånd foran venstre hofte (altså på motsatt side).
  • Håndflaten er vendt innover mot kroppen. Forsøk å holde igjen med sammentrukkede skulderblad bak.
Utgangsposisjon. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)
  • Løft vekten med strak arm skrått opp mot høyre side.
  • Snu bevegelsen når hånden din er litt høyere enn skulderen og på høyde med hodet ditt.
  • Før så hånden og vekten tilbake til utgangsposisjon.
  • Og gjenta hele serien på samme side før du tar pause og bytter side.
Topposisjon. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)

God trening!

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *