Jeg viser deg bicepscurl – en og en arm

Bicepscurl er en av de beste armøvelsene for biceps, og kan fint brukes regelmessig sammen med øvelser for triceps. Her viser jeg deg en variant av biceps der vi løfter en og en vekt – » Bicepscurl – en og en arm».

Arrmøvelsen kan gjøres hjemme eller på treningssenter. Du trenger håndvekter, eventuelt fylte vannflasker, vedkubber eller to uåpnede vinflasker.

Muskler du trener: biceps (forside overarm)

Se veiledning av øvelsen i og under bildet!

Slik gjør du øvelsen rett:

  • Stå med føttene i hoftebreddes avstand.
  • Ha en hantel i hver hånd og la armene henge ned langs siden.
  • Ha en lett bøy i knærne for å unngå svai rygg og stå stødt.
UTGANGSPOSISJON: Du står stødt med god holdning og beholder kroppen helt i ro gjennom hele øvelsen. Foto: Nicki Twang (www.twang.no) på Puro Yoga.
  • Bøy en og en albue og løft hantelen opp mot brystet. Stopp før underarmene står rett opp/er loddrette.
  • Senk armen sakte ned igjen og gjør det samme motsatt side.
  • Pass på at du har skulderbladene lett sammentrukket under hele øvelsen og unngår at skuldrene faller frem.
EN OG EN ARM: Mens den ene armen jobber med kvalitet, hviler den andre. Foto: Nicki Twang (www.twang.no) på Puro Yoga.

God trening!

Trine

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *