Jeg viser deg stående foroverbøyd sidehev

#inneholder egenreklame

«Stående foroverbøyd sidehev» løser opp i stive skuldre, åpner opp brystet, styrker øvre del av rygg og bakside skuldre og gir deg en flott holdning.

Passer perfekt mellom slaga for den kan fint gjøres hjemme og uten vekter. Om du vil bruke vekter og ikke har håndvekter kan du eventuelt ty til fylte vannflasker, vedkubber eller uåpnete vinflasker.  Øvelsen kan selvfølgelig også puttes inn i stykeprogrammet og på treningsenter

Men husk, denne er bedre enn ingen ting. Alle monner drar!

RYGGØVELSE: Stående foroverbøyd sidehev. Foto: Nicki Twang (www.twang.no)

Luke 8 «Stående foroverbøyd sidehev»

Muskler du trener: øvre del av rygg og bakre del av skulder

Se veiledning av øvelsen i og under bildet!

Slik gjør du øvelsen rett:

  • Stå med bena i hoftebreddes avstand eller litt bredere.
  • Hold en vekt i hver hånd.
  • Bøy deg fremover med rett rygg, så du står skrått foroverbøyd med overkroppen, eventuelt vannrett.
UTGANGSPOSISJON: Bøy deg godt frem, men har rett rygg og lang nakke. Foto: Nicki Twang
  • La armene henge strakt ned og samle vektene.
  • Start øvelsen med å trekke skulderbladene sammen bak og skuldrene lett bakover.
  • Stram magen og løft armene/vektene rakt ut til siden og opp i retning taket.
VENDEPUNKTET: Når vektene er neste så høyt som skulderhøyde kan du holde posisjonen noen tellinger før du senker rolig ned igjen med skulderbladene sammentrukket. Husk lave skuldre! . Foto: Nicki Twang
  • Stopp bevegelsen når albuene er på høyde med skuldrene.
  • Senk rolig ned og snu opp igjen før du er helt nede med vektene.
  • Viktig at du strammer magen og har nøytral og rett rygg.
  • Gjenta.

God trening!

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Les mer om onlinetreningen HER! 

Sjekk ut andre kurs og treningsgrupper jeg har ved å klikke på denne linken! 

Følg meg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *