Start uken med dette!

Jaaaa!!!! Det er mandag. La oss starte på riktig måte for å få motivasjon som varer hele uken.

Oppholdet i Rondane kunne vart mye lenger altså, fjellet overleverer alltid, men i dag er en etterlengtet mandag. Som jeg skrev i går åpener jeg nå opp for trening igjen, og hverdagen skal bli mer normal. Fantastisk!

Jeg starter opp – både uken og en ny treningsperiode med det jeg liker best. Litt tilfeldig fordi yndlingstimen på Sats går da, men det er også litt strategisk. Trening som gir både glede, effekt og mersmak danner et godt grunnlag for en god treningsuke videre.

Kan anbefales – start uken med det du liker best!

I kveld skal jeg altså tilbake på dance step og jeg gleder meg som en unge. Nesten litt sommerfugler i magen her, for det virker så uendelig lenge siden sist, tidlig i juni. Så lenge har jeg vel aldri hatt pause fra step, dans, koordinasjon, bevegelsene mine til musikk…

Det blir tungt å begynne å trene nå som formen er laber, kroppen er svakere og jeg er slappere og tyngre. Ikke uvanlig når man skal i gang! Derfor er det ekstra viktig å velge noe lystbetont.

Selv om jeg kommer til å slite, så vet jeg det er det beste jeg kan velge. Marlene er helt rå instruktør, gjengen som kommer er supersøte og spreke og hver eneste time er knallbra for både kropp og sinn! Treningsformen digger jeg.

Vel fra kveldens danse-«come back» til ukens aller første økt.

Her er dagens styrkeprogram

Øvelsene:

  1. Utfall siden
  2. Stående benhev (armer rett opp)
  3. Stående foroverbøyd sidehev
  4. Tåhev
  5. Push-ups med brede armer (til veggen, på en forhøyning, på knær eller på tær)
  6. Omvendt crunch
  7. Mageliggende padling
  8. Sideliggende benhev
  9. Planken på strake hender med kneløft

Slik gjør jeg det:

  • Ant serier: 3 totalt
  • Ant repetisjoner: 8-12 (evt holde posisjonen så lenge man klarer)
  • Antall økter: minst 2 per uke

Valg av vekter/tyngden på vekter skal aldri gå på bekostning av optimal teknikk!

Her får du veiledning i massevis av styrkeøvelser – både med og uten utstyr.

Forrige mandag glemte jeg å skrive ut forkortelsene i styrkeprogrammet, beklager det. Her er innlegget med øvelsene skrevet fullt ut!

Da ønsker jeg deg en strålende mandag 🙂

Klem Trine

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og på Instagram for mer inspirasjon!

Og – treningsgruppene mine starter opp neste uke – PÅMELDING ER NÅ!!! Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *