Jeg viser deg push-ups på forhøyning

Her viser jeg hvordan du gjør «push-ups med hendene på forhøyning» som er fin å starte med dersom vanlig push-ups er for tungt.

Push-ups krever ikke noe utstyr, en forhøyning finner du over alt – denne er genial å gjøre i ferien!

En forhøyning der du er kan være for eksempel en flat og bred stein i naturen, en benk i parken, en trapp i huset, evt en steppkasse på treningssenter.

Sjekk push-ups med bredt grept HER!

Sjekk push-ups med smalt grep HER!

Og god teknikk – og det lærer du her. Husk – sjekk instruksjonen her heller en gang for mye enn å ha skadelig teknikk og liten effekt!

Se veiledningen under bildet!

Muskler du trener: Bryst, triceps (bakside overarm), fremside skuler og kjernemuskulatur.

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Stå på føttene/tærne og plasser hendene litt bredere enn skulderbredde på forhøyningen.
  • Hold fingrene samlet, eller bredt for bedre støtte.
  • Se ned i underlaget (ikke rett frem som jeg gjør i kameraet! :))
  • Stram magen/kroppen og ha kontakt mellom skulderbladene..
  • Senk deg rolig ned med helt rett kropp og rett rygg, ved å bøye i armene.
  • Like før nesen treffer forhøyningen snur du bevegelsen og presser deg opp igjen.

Vær obs på dette:

  • Unngå å krumme eller svaie ryggen.
  • Avbryt øvelsen om du ikke lengre klarer å holde ryggen rett.
  • Unngå å overstrekke albuleddet i topposisjon.

LES OGSÅ:

Styrkeprogram – oversikt

Kondisjonsprogram – oversikt

Styrkeøvelser med veiledning – full oversikt

Ha en sprek og sommerlig dag

Trine 😊

Følg gjerne Trines Treningsglede både her, på Facebook og Instagram for mer inspirasjon

Sjekk ut mine treningsgrupper/kurs HER

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *