3 varierte treningsøkter på ski

Bruk langrennsturene til å løfte kondis-formen du også! Jeg hjelper deg til å gjøre om tre like «laspkausturer» til tre ulike effektive økter, som over tid er både formoppbyggende og motiverende. De tre skiøktene er laget etter klassiske treningsprinsipper.

Prøv en eller flere og og variere gjerne mellom dem hvis det blir mye ski!

For å få bedre kondisjon og formutvikling generelt er det beste at du veksler på å trene lett, moderat og hardt. Det er for at du skal få trent i de ulike intensitetssonene. Derfor gir jeg deg en skiøkt som er lang og rolig (som også er tur- og familievennlig), en intervall med høyintensitet (som passer best å gjør alene eller med en partner som trening) og en økt hvor pulsen ligger litt midt i mellom. Har du mange skiturer i planene kan du gjerne legge hovedvekten på den siste.

MINE FORSLAG TIL TRE GODE SKIØKTER:

Les alt om øktene ved å klikke på linkene!

  1. LAV INTENSITET: Rolig langkjøring
  2. HØY INTENSITET: Enkel intervall
  3. MIDDELS INTENSITET: Middels økt «midt i mellom»

Noe som fristet?

Snart helg – god tur og trening!

Trine 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *