2017 blir et knall treningsår!

IMG_1275

Da er 2016 bak oss og det er tid for å si seg fornøyd med det man klarte ut i fra situasjonen man var i og utfordringene man møtte, og bare se fremover. Se mulighetene. Du skal løfte formen fra der du er nå.

Se for deg et år som blir superbra på treningsfronten – som begynner i det små og ender med knallform.

  • Du setter deg et klart og tydelig mål, og flere delmål, så det blir enklere å prioritere i hverdagen og styre treningen.
  • Du tester formen ved start, underveis og ved mål, og vet hvor du skal starte, har et motiverende sammenelikningsgrunnlag ettersom tiden går, samt blir forsikret om at formen går rett vei.
  • Du lager deg en plan eller skaffer deg et treningsprogram eller opplegg som tar deg til mål.
  • Du starter forsiktig og øker gradvis på.
  • Du trener variert og skadeforebyggende, og prøver nye ting.
  • Du trener lystbetont og effektivt og opplever større treningsglede enn før.
  • Du trener med kvalitet og progresjon, opplever mestring, merker større fremgang.
  • Du blir sterkere, fastere og får bedre kondis.
  • Du øker forbrenningen og holder vekten lettere stabil.
  • Du som har overvekt trener riktigere for å få vekten ned.
  • Du gjør ditt beste for den helsen du har.
  • Når påsken kommer har du regelmessige, solide treningsvaner på plass.
  • Når sommeren kommer føler du deg i betydelig bedre form generelt.
  • Når julen 2017 kommer er du i knallform og superfornøyd med deg selv.

Alt dette er fullt mulig. Hvis du er tent på og motivert for å gjøre litt ut av treningen og trenger tips om HVORDAN du skal gå frem, bør du følge godt med på bloggen fremover. Enten du er nybegynner og utrent eller har grunnformen på plass og er godt i gang fra før, vil du fremover få tips og råd rundt alle punktene/temaene over som kan være til god hjelp når du vil i gang med treningsvaner som varer dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned, år etter år.

Det er lov å drømme og viktig å drømme!

Når det er sagt, gjør det enklere om det passer bedre for deg. Om du blir svimmel av å sette treningen i system som dette, og opplever at det blir for komplisert, så skal du vite at trening og formoppbygging også kan gjøres mye enklere. 30 minutter fysisk aktivitet totalt om dagen er nok. For eksempel ved raske turer, lett jogging, sykling og muskelstyrkende aktivitet. Du må absolutt ikke ha mål, teste deg, følge et opplegg eller ha blodsmak i munn.

Mine råd handler uansett om å skynde seg langsomt for å bygge opp god formen gradvis uten å falle av og for å sikre treningsglede og mestring underveis. Mitt ønske er dessuten at motivasjonen deres til å trene skal vare lengre enn en til to måneder, og alle mine råd på bloggen fremover tar utgangspunkt i nettopp dette.

Ikke gå for hardt ut, ikke legg lista for høyt, ikke brenn kruttet de neste ukene!   

Jeg ønsker alle mine følgere det beste utgangspunktet for et sprekt og friskt år, og for å ta formen til nye høyder i 2017, og skal bidra så godt jeg kan. Håper du slår følge fremover 🙂

GODT NYTT ÅR alle sammen!

Nyttårsklemmer fra Trine

For å følge meg på Facebook-siden min Trines Treningsglede gå inn her og klikk «likes» På den måten får du alle varslingene mine om livesendinger, blogginnlegg, inspirasjon og informasjon.

Instagramprofilen er @trinestreningsglede

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *