Alle monner drar..

..sa musa og pissa i havet. Hehe.

Husk at alt hjelper hvis motivasjonen til å trene ebber ut – enten det er på grunn av en lat sommerferie eller en hektiske hverdag . Selv lett bevegelse er positivt både for kroppen og for helsen. Aktivitet som får pulsen opp gir i tillegg både kondisjonseffekt og økt kaloriforbrenning.

Les også: Tre veier til økt forbrenning

Om du ønsker bedre helse, form og vil passe vekten, hjelper alle aktive valg deg. Det trenger ikke være en treningsøkt som du skifter til og dusjer etter for at det skal være noe vits.

I dag syklet vi til og fra lekeplassen og bakeriet på Bekkestua. Jeg hadde barna i sykkelvogn og sekk på ryggen. Vi kunne fint tatt bil også, men da ble det i hvert fall 40 minutter med bevegelse tilsammen.

1

På onsdag hadde Magnus (4) et viktig ærend på postkontoret på Bekkestua, han skulle sende smokker til selveste Kaptein Sabeltann. Da valgte vi å trille i sovetiden til lillebror (2), og tur retur ble det cirka 60 minutters gange og over 35 kilo å dytte på for meg. Jeg benyttet sovetiden til å gjøre en tur av det, i stedet for å forte oss med bil for å rekke tilbake til Didrik skulle sove.

2

I dag har jeg også gått en rolig tur for å bevege meg og plukke bringebær.

3

..og blomster til mannen min som jeg har vært gift med i seks år på søndag.

4

Det hadde ikke vært helt utenkelig å kjøre til nærsenteret å kjøpe både bringebær og blomster.

Men alle monner drar, og det benytter jeg nå som jeg føler meg ganske langt fra en smidig kropp og noen god kondisjonsform. Vektmålet i september kjennes også ganske krevende å nå ettersom jeg har fått kaloriforbruket gjennom trening kraftig redusert i over seks uker, samt spist og kost meg litt ekstra på sommerferie.

Normalt når jeg trener 5-6 ganger i uken, pleier jeg ikke fokusere aktivt på å øke hverdagsbevegelsen. Men når treningen ikke er helt i gang, gjør jeg det.

Da er det helg og her i huset skal vi slappe av hjemme med laksepasta og film etter hvert. Begge deler har det vært lite av i sommer!

God fredag alle sammen!

Trine 🙂

For å få varslinger når jeg legger ut nye innlegg på bloggen, kan du trykke «likes» på min facebook-side Trines Treningsglede her.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *