Hold i gang!

1

Uansett årsak til at du ikke trener slik du pleier, så prøv å holde deg i gang.

Et minimumsnivå er bedre enn ikke noe, selv om det verken øker eller opprettholder formen din.

2

Så lenge det hjelper deg til å opprettholde rutinen og vanen «å trene eller mosjonere», eller bare gir den en god følelse fordi det er godt å bevege seg, få frisk luft, komme seg ut, bryte ut av latskapen, ja så er det verdt det mener jeg.

3

Jeg gikk en tur  ut til tuppen av Verdens Ende i går. Uten mål om å få opp pulsen. Bare for å bevege kroppen som stivner til for tiden.

Det var ikke mange skrittene, mye vind i håret eller mange sekundene med vakker naturopplevelse og utsikt som skulle til før smilet, lettheten i kroppen og gode tanker kom til meg.

Endorfiner heter de. De kommer ikke i solsengen eller i sofaen, men du må heller ikke telle heseblesende kilometer før du får en positiv mental gevinst.

4567

Tur er undervurdert! Og utrolig givende for den mentale helsen.

Det blir mye lettere å begynne og trene ordentlig når jeg holder meg i gang med det jeg tåler – små turer og lette øvelser!

Jeg reiser hjem fra paradis i dag! Siste dagene med barna før de skal i barnehagen skal nytes hjemme.

Ha en fin kveld!

Varm hilsen Trine 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *