Jeg viser deg liggende benhev

Liggendebenhev

Når du først ligger nede, hvorfor ikke trene tre muskelgrupper i slengen?

Liggende benhev er en fin nybegynnerøvelse som har enkel utførelse, som ikke krever sterk stabiliseringsmuskulatur og som kan tilpasses din setestyrke. I dagens øvelsen uten utstyr trener du både rygg, rumpe og lår. Ikke dumt i ferien og på reise.

Liggende benhev kan gjøres hvor som helst!

Her forklarer jeg hvordan du gjør det:

  • Ligg på magen og hvil hodet på hendene.
  • Ha rette utstrakte ben og føtter.
  • Hev bena så føttene er cirka 10-15 cm fra underlaget.
  • Marker posisjonen på toppen før du senker bena rolig ned igjen til gulvet.

Vær obs på dette:

  1. Unngå for raskt tempo.
  2. Unngå for stor bevegelse/høye ben.
  3. Prøv å spenn av i overkroppen.
Styrkemetode4

Muskler du trener: Korsrygg, setemuskler og bakside lår.

Hilsen Trine 🙂

For å få varslinger når jeg legger ut nye innlegg på bloggen, kan du trykke «likes» på min facebook-side Trines Treningsglede her.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *