Livetrening og sommerøvelser

Sommerovelserfordegtopp2

Kan du tenke deg å opprettholde styrketrening gjennom sommeren? Jeg ønsker å invitere dere med på noen av mine enkle styrkeøkter på hytta via livetrening, da mange synes det er enklere å få det gjort sammen.

Lurer du på når det blir flere livetreninger med meg? Les lengre ned i innlegget.

Jeg kommer også til å dryppe styrkeøvelser ut på bloggen gjennom sommeren, som du kan benytte til egentrening og ta frem akkurat når det passer deg.

Du får kun en øvelse om gangen. Det er for å inspirere deg til å tenke enkelt samt fokusere på teknikk og kvalitet. Om sommeren og på ferie kan det mange ganger passe å trene ofte og kort heller enn lenge og etter et helt program. Og det kan være realistisk å tenke vedlikehold fremfor å skulle ta formen til nye høyder.

En rask tur om dagen, og en øvelse her og to der er mye bedre enn ingen ting!

Du kan møte høsten sterkere om du gjør litt øvelser i ferien, og så er det jo alltid forfriskende å lære noe nytt. Tren og lek deg med øvelsene innimellom når du får lyst til å prøve. Du får god instruksjon og etter hvert et variert øvelsesutvalg for hele kroppen. 

De første ukene deler jeg øvelser for ulike muskelgrupper med strikk og hantler – det utstyret som det er enklest å ta med seg i bagen eller kofferten.

10000

Jeg anbefaler å investere i en av delene hvis du tenker langsiktig med treningen og ønsker større variasjon og mer allsidig trening enn det du får kun med egen kroppsvekt.

Øvelser uten utstyr finner du i eget program her!

Du kan selv sette sammen to eller flere øvelser, og varier gjerne hvilke muskelgrupper du trener, slik at du får trent styrke for hele kroppen over tid gjennom sommeren. Hvis du vil trene litt hver dag, ta gjerne øvelser for overkropp og underkropp annen hver dag. Da får du trent alle muskelgruppene 2-3 ganger i uken og det er optimalt for fremgang. Men vit at å gjenta 1-2 ganger i uken holder for vedlikehold. Dessuten – la det alltid går 48 timer mellom hver gang du trener samme muskelgruppe.

Send meg gjerne spørsmål på Facebook-siden min eller på bloggen om du lurer på noe angående øvelser, teknikk, utstyr eller hva det skulle være.

Sommerovelserfordegmidt

Og så litt info om livetrening med meg fremover. Det gjenstår tre styrkeøkter til før Trines Treningsglede og livesendingene går i sommermodus. Treningen i morgen torsdag går som vanlig klokken 20.30. Og neste uke kjører vi mandag og torsdag samme tid, klokken 20.30.

Sommermodus betyr at det blir annerledes trening her i gården. Naturlig nok siden det er ferietid og alt er annerledes. Les gjerne om hvordan jeg planlegger og tenker meg sommertreningen her!

Og når det gjelder livetrening tar jeg det litt som de kommer på ferie, i stedet for å ha faste timer på faste tidspunkter. Jeg vil annonserer på bloggen og Facebook-siden i god tid i forkant når det blir livesending, så hiver du deg bare med når det passer, eller trener i etterkant ved å følge avsluttete sendinger som ligger lagret på Facebook.

Gleder meg til trening med gamle og nye deltagere i morgen! Takk for at dere velger mine timer, og at dere er så positive og engasjerte. Iveren deres gjør meg hoppende glad og motivert. Har du ønsker, innspill eller spørsmål til livetreningen så ikke nøl med å ta kontakt!

Så håper jeg dere finner ut av det med sommertreningen. Jeg ønsker alle både treningsglede, matglede og avslapning.

Hilsen Trine 🙂

For å få varslinger når jeg legger ut nye innlegg på bloggen, kan du trykke «likes» på min facebook-side Trines Treningsglede her.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *