Ned 1 kilo første uken

Første uken av «kom i form»-prosjektet er gjennomført!

codlingweb-4348

Følelsen av å være utrent og på bunn, har så til de grader fått støtte av diverse tester jeg har gjennomført denne uken. Så for meg har det vært en konfronterende uke i forhold til formen. Samtidig har jeg gått ned en hel kilo i vekt. Jeg kan ikke kjenne det på noen måte, men jeg er glad for å se konkret at noe har beveget seg i riktig retning likevel.

Fra å ha vært syk og stort sett inaktiv de siste tre månedene, kan jeg dessuten med et stort smil si «check» på at jeg har mosjonert/trent i minst 30 minutter seks av syv dager denne uken. Jeg startet rolig med raske gåturer både mandag og tirsdag. Siden har øktene bestått av en rolig joggetur, en stepptime og en styrketrening. Uken ble avsluttet med en kort og hard løpetest rundt Sognsvann i dag – i vakker ettermiddagssol.

Kan ikke beskrive hvor deilig det er å være igang igjen.

Sognsvann1

I starten er det helt vanlig at motivasjonen er på topp. Jeg har også vært fokusert og bestemt i det daglige kostholdet og jeg klarte å holde meg til en liten mengde godis for andre helgen på rad. Det skulle bare mangle at jeg var flink i en uke, men det gjelder å være fornøyd og gi seg selv et klapp på skulderen når ting fungerer.

Det beste med uken som har gått, er at jeg har følt meg frisk! Helt fantastisk. Setter enormt pris på det nå. En annen ting jeg er veldig fornøyd med, er at jeg har gjennomført den ene testen etter det andre denne uken. Det var raskere enn forventet. Og ikke bare bekreftet de at jeg er utrent, men de var også ekstra vonde å gjennomføre. Så nå er mye gjort føler jeg!
FullSizeRender (2)
Ved å teste meg på enkelt vis har jeg skaffet meg et glimrende utgangspunkt for å gå i gang å trene på riktig nivå i morgen og for å måle fremgang etter hvert. Neste testing blir midtveis i prosjektet, i slutten av juni en gang. Og siste test blir ved måldatoen rundt 1. september.

Mange motiveres og blir veldig dedikerte hvis de setter seg et mål om å delta i et maraton, en fitnesskonkurranse, et triathlon eller liknende. For meg betyr det like mye å nå målsettingen «å komme i form», så jeg har tatt meg selv såpass på alvor at jeg har laget målene tilstrekkelig konkrete til at jeg nok skal føle at jeg passerer «målstreken» jeg og. Jeg testet både løpeformen og den generelle styrken, og gleder meg til å trene målrettet.

HER ER RESULTATENE VED START-TESTEN (UKE 1):
Løpetest ute, 1 runde rundt Sognsvann (ca 3,25 km): 17 minutter og 32 sekunder.

Styrketest knebøy 4 repetisjoner: 40 kilo. 

Styrketest vanlig planke med perfekt teknikk: 20 sekunder.

Styrketest i hangupsapparat 1 repetisjon: – 35 kilo (apparatet er laget slik at jeg løfter min kroppsvekt minus 35 kilo).

♦♦♦♦

Om planen din er bedre form, ville jeg ikke hoppet over testing! Jeg har gjort det på enkleste måten –  deler i morgen!

Ha en deilig søndagskveld!

Trine 🙂

For å få varslinger når jeg legger ut nye innlegg på bloggen, kan du trykke «likes» på min facebook-side Trines Treningsglede her.

2 kommentarer

  1. Ellen Forbes Haraldsen

    Hei Trine! Så motiverende å følge deg

    1. Trines Treningsglede

      Så hyggelig å høre Ellen! Og så motiverende at du følger meg!!! Håper alt er bra ☺️
      Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *